آنچه باید از اپل واچ سری 9 و اولترا 2 باید بدانید

آنچه باید از اپل واچ سری 9 و اولترا 2 باید بدانید

گجت پوشیدنی اپل با تراشه جدید

اپل روز سه‌شنبه از آخرین به‌روزرسانی سری اپل واچ خود رونمایی کرد. ساعت‌های جدید امروز برای سفارش در دسترس قرار می‌گیرند و ارسال آن‌ها آغاز می‌شود و در 22 سپتامبر در فروشگاه‌های اپل در دسترس قرار می‌گیرند. در اینجا نگاهی به ویژگی‌های جدید اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 می‌اندازیم.

اپل واچ سری 9 و اولترا 2

تراشه S9 اپل واچ سری 9 و اولترا 2

پردازنده اصلی سری 9 و اولترا 2 S9 است که جایگزین S8 می شود. S9 افزایش سرعت و بازده انرژی بهتری را ارائه می دهد که عمر باتری را بهبود می بخشد. S9 دارای 5.6 میلیارد ترانزیستور است که 60 درصد بیشتر از S8 است و پردازنده گرافیکی آن 30 درصد سریعتر است. S9 همچنین دارای یک موتور عصبی چهار هسته ای است که دو برابر سریعتر از S8 است.

موتور پردازشی جدید به اپل این امکان را می‌دهد تا ژست جدیدی به نام «دبل تپ» را اجرا کند. بر روی عقربه ساعت خود، اگر دو بار بین انگشت شست و اشاره خود ضربه بزنید، می‌توانید عملکردی را در Apple Watch فعال کنید، مانند پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس تلفنی یا باز کردن Smart Stack روی ساعت. دوبار ضربه زدن دکمه اصلی را در برنامه‌های ساعت فعال می‌کند.

تراشه S9 اپل واچ سری 9 و اولترا 2

تراشه UWB نسل دوم سری 9 و اولترا 2

تراشه‌های UWB اپل برای پهنای باند فوق‌العاده هستند، فناوری که دقیقا مکان یک شی را در نزدیکی ردیابی می‌کند. اگر از AirDrop استفاده کرده اید، از پهنای باند فوق العاده استفاده می کنید. همین امر در مورد AirTag های اپل نیز صدق می کند.

ساعت های جدید سری 9 و اولترا 2 دارای تراشه نسل دوم UWB هستند که جایگزین U1 مورد استفاده در ساعت های قدیمی می شود. تراشه جدید در ردیابی مکان بهتر است و ردیابی دقیق تری را در برنامه Find My ارائه می دهد. اکنون می تواند آیفون 15 (که همان تراشه U2 را دارد) در صورتی که در اتاق دیگری باشد پیدا کند.

تراشه جدید همچنین امکان تعامل بهتر بین ساعت و هوم پاد اپل را فراهم می کند. وقتی هوم پاد در فاصله چهار متری هوم پاد در حال پخش صدا قرار دارد، Now Playing به طور خودکار برای کنترل هوم پاد راه اندازی می شود. اگر HomePod چیزی پخش نمی کند، پیشنهادات رسانه ای در Smart Stack ظاهر می شوند.

اپل واچ 9 و اولترا 2

نمایشگرهای روشن تر  سری 9 و اولترا 2

هر دو اپل واچ سری 9 و اولترا 2 صفحه نمایش روشن تری دارند. سری 9 حداکثر 2000 نیت را پشتیبانی می کند در حالی که Ultra 2 تا 3000 نیت را پشتیبانی می کند. هنگام فعال بودن صفحه نمایش همیشه روشن، روشنایی را به 1 نیت کاهش می دهد.

سیری دیگر نیازی به اتصال Wi-Fi یا تلفن همراه ندارد. تمام درخواست های سیری روی ساعت های جدید انجام می شود.

ویژگی های جدید اپل واچ 9 و اولترا 2

علاوه بر ویژگی های فوق، Apple Watch Ultra 2 دارای صفحه ساعت مدولار Ultra برای نمایش هرچه بیشتر اطلاعات می باشد و قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد و در طول پیاده روی و ورزش گزینه ایده آلی می باشد.

اپل واچ 9 و اولترا 2

طراحی خارجی سری 9 همان طراحی سری 8 است که مشابه سری 7 بود: یک مربع گرد با گوشه های صاف و گرد، یک تاج دیجیتال و یک دکمه در زیر آن. سری 9 در آلومینیوم (نیمه شب، نور ستاره صورتی، نقره ای، یا محصول (قرمز) یا فولاد ضد زنگ (طلا، گرافیت، یا نقره) در اندازه های 41 یا 45 میلی متری موجود است.

اپل واچ اولترا 2 در اندازه 49 میلی متری در تیتانیوم موجود است و رنگ تیتانیوم تیره که پیش از اعلام نشدن رویداد شایعه شده بود.

نوار اسپورت لوپ اکنون با 82 درصد نخ بازیافتی ساخته می‌شود و بند ساعت‌های نایک از مواد بازیافتی استفاده می‌کنند. اپل اعلام کرد که دیگر از چرم در هیچ محصولی از جمله نوارها استفاده نمی کند. اپل اکنون از یک ماده مصنوعی به نام FineWoven استفاده می کند که یک چرم مصنوعی/جیر است.

اپل واچ 9 و اولترا 2

قیمت و در دسترس بودن اپل واچ سری 9

قیمت اپل واچ سری 9 از 399 دلار و اپل واچ اولترا 2 از 799 دلار شروع می شود و گزینه های مختلفی برای اندازه، بند و رنگ دارد. پیش‌سفارش‌ها امروز در دسترس هستند و از 22 سپتامبر در دسترس هستند.

نظرات بازدیدکنندگان