جزئیات پلی استیشن 5 پرو لو رفت

جزئیات پلی استیشن 5 پرو لو رفت

تام هندرسون، یکی از اعضای این صنعت، اطلاعات جدیدی را در مورد کنسول پلی استیشن 5 پرو که مدت ها شایعه شده بود، ارائه کرده است. به گفته منابع وی، سونی در واقع در حال آماده سازی برای به روز رسانی کنسول میانی است. این پروژه ظاهرا با اسم رمز Trinity است که برای سونی غیر معمول نیست (پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن وی آر نیز دارای کدهایی با مضمون ماتریکس، Neo و Morpheus بودند). 

پلی استیشن 5 پرو

در مورد انتشار عمومی، هندرسون معتقد است که تاریخ عرضه هدفمند پلی‌استیشن 5 پرو، همانطور که در گزارش قبلی پیشنهاد شده بود، نوامبر 2024 است. شایعه جدید همچنین می‌گوید PS5 Pro قابلیت‌های «ردیابی پرتوی شتاب‌دهنده»، «حالت عملکرد» 8K و نرخ فریم بهبودیافته‌تر و ثابت‌تر در وضوح 4K را فعال می‌کند.

در حالی که تردید وجود دارد که بسیاری از بازی‌ها بتوانند با کیفیت 8K حتی روی پلی‌استیشن 5 پرو بدون کاهش بسیاری از ویژگی‌های گرافیکی خود اجرا شوند، دو هدف دیگر امکان‌پذیر به نظر می‌رسند. ردیابی پرتوی شتاب‌دهنده قطعاً مورد استقبال قرار می‌گیرد، زیرا هر دو سخت‌افزار PS5 و Xbox Series X در این زمینه ضعیف هستند.این گزارش عمیقا به مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرو نمی پردازد. با این حال، می‌گوید که حافظه آن با سرعت 18000 MT/s، بالاتر از 14000 PS5 خواهد بود. همچنین به 30 WGP یا پردازنده‌های گروه کاری اشاره می‌کند که باید به 60 واحد محاسباتی ترجمه شود، از 36 PS5. ما همچنین می‌دانیم که Viola نام رمز سخت‌افزاری است که سونی AMD را آماده می‌کند.

کنسول پلی استیشن 5 پرو

اگر کنسول پلی استیشن 5 پرو در سال آینده عرضه شود، به احتمال قوی از AMD FidelityFX Super Resolution 3 پشتیبانی می‌کند، که در واقع می‌تواند یک موهبت قابل توجه برای نرمی نرخ فریم هر بازی باشد. FSR 3 در نوامبر 2022 به عنوان پاسخ AMD به DLSS 3 (نسل فریم) معرفی شد. طبق گفته‌های AMD، از «فریم‌های درون‌یابی» برای دو برابر کردن عملکرد استفاده می‌کند. با این حال، هیچ تاریخی برای اجرای رایانه شخصی آن به جز یک پنجره عمومی 2023 وجود ندارد.

هندرسون نتوانست هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت پلی استیشن 5 پرو ارائه دهد. او همچنین گفت که هیچ اطلاعاتی در مورد شایعه PS5 Slim ندارد، که معتقد است آنطور که در ابتدا تصور می شد وجود ندارد و به سادگی جایگزین PS5 معمولی خواهد شد. در گزارش دیروز می توانید در این باره بیشتر بخوانید.اگر واقعا یک پلی استیشن 5 پرو در سال آینده عرضه شود، جالب است که ببینیم پاسخ مایکروسافت چه خواهد بود. فیل اسپنسر معروف است که می گوید آنها هیچ نشانه ای ندارند که این بار صنعت می خواهد یک تجدید نسل میانی را بخواهد.

طراحی PS5 Pro

هنگامی که PS5 برای اولین بار رونمایی شد، طراحی آن یک نقطه صحبت فوری بود، تمام کنتراست سفید و مشکی، و آن نوک بال‌های بزرگ آن را به نصبی با ابهت ‌تر بر روی هر پایه تلویزیون یا میز تلویزیونی که آن را روی آن قرار می‌دهید، تبدیل می‌کند.

طراحی PS5 Pro

این در مورد نسخه استاندارد و نسخه دیجیتال که درایو دیسک را برای کسانی که نمی خواهند یا به آن نیاز ندارند، به همان اندازه صادق است. با این حال، این یک سوال جالب در مورد نسخه بعدی PS5 ایجاد می کند - آیا زیبایی شناسی مشابهی باقی می ماند؟ بر اساس نمونه قبلی PS4 Pro، ما فکر می کنیم که باید تقریبا مشابه باقی بماند، اما ما علاقه مند خواهیم بود ببینیم که آیا بزرگتر می شود زیرا PS5 در حال حاضر بسیار بزرگ است یا در واقع می تواند قدرت بیشتری را در یک قاب کوچکتر فشرده کند.

مشخصات PS5 Pro

PS5 نیروگاه یک کنسول است، همانطور که از موارد انحصاری که تاکنون میزبانی شده است مشخص است، با نکات برجسته گرافیکی در قالب Demon's Souls، Ratchet & Clank Rift Apart و موارد دیگر.هنگامی که PS4 Pro منتشر شد، نقطه فروش نسبتا واضحی در قالب قابلیت‌های 4K داشت، که وضوحی بود که PS4 پایه به سادگی نمی‌توانست با آن کنار بیاید.

این نوع USP آسان به وضوح برای PS5 Pro در دسترس نیست، اما حتی در اوایل چرخه آن می توانید بگویید که خروجی در 4K با پیشرفت های گرافیکی مانند ray-tracing یک فشار واقعی برای PS5 است، همانطور که برای Xbox Series X است.تلویزیون‌های 8K شروع به گسترش اندکی کرده‌اند، بنابراین ممکن است پشتیبانی واقعی از 8K برای بازی در منو باشد، اما ما گمان می‌کنیم که این فناوری هنوز آنقدر مقرون‌به‌صرفه است که برای سونی در یکی دو سال آینده ارزشش را داشته باشد.

کنسول بازی PS5 Pro

درعوض، سونی ممکن است رویکرد بهبودهای تکراری تری را در پیش بگیرد، مانند ارتقاء پردازنده کنسول و افزایش حافظه کمی کوچک آن (در حال حاضر 825 گیگابایت). یک لیست شغلی که در ماه مه 2022 توسط AMD منتشر شد نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار بر روی نسل بعدی چیپست RDNA برای کنسول‌ها است، بنابراین این ایده را تایید می‌کند که تراشه در قلب کنسول ارتقای قابل توجهی خواهد داشت، اگرچه اطلاعات دقیق بیشتری در این زمینه به ما ارائه نمی‌دهد.

پتنت اخیری که توسط مارک سرنی سونی ثبت شده است نیز نشان می‌دهد که این شرکت فکر می‌کند می‌تواند عملکرد ردیابی پرتو بیشتری را از کنسول خود با افزایش کارایی نحوه برخورد یک پردازنده گرافیکی با ردیابی پرتو دریافت کند. این یک پرونده بسیار فنی است اما به نظر می رسد که شامل تغییراتی در سخت افزار موجود در PS5 است. از آنجایی که مدل‌های فعلی نمی‌توانند آن را تطبیق دهند، این می‌تواند به این معنی باشد که در PS5 Pro در خط تولید نقش خواهد داشت.

نظرات بازدیدکنندگان