جهان جدید با هدست اپل Vision Pro

جهان جدید با هدست اپل Vision Pro

اپل یک هدست واقعیت افزوده به نام Apple Vision Pro را معرفی کرده است که "به طور یکپارچه" دنیای واقعی و دیجیتال را با هم ترکیب می کند. تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل در مورد این دستگاه که شبیه یک عینک اسکی به نظر می رسد، گفت: «این اولین محصول اپل است که شما از طریق آن نگاه می کنید و نه. همانطور که شایعه شده است، دارای یک بسته باتری جداگانه است و با چشم، دست و صدا کنترل می شود. از 3499 دلار شروع می شود و اوایل سال آینده عرضه می شود و در بازار ایالات متحده با کشورهای بیشتری در اواخر سال عرضه می شود.

هدست Vision Pro عمدتا به عنوان یک دستگاه واقعیت افزوده قرار گرفته است، اما می تواند با استفاده از شماره گیری بین واقعیت مجازی افزوده و کامل جابجا شود.

هدست اپل ویژن پرو

ویژگی های هدست اپل ویژن پرو

این دستگاه بدون کنترلر است و شما با نگاه کردن به آن‌ها، ردیف‌هایی از آیکون‌های برنامه را در یک سیستم عامل به نام visionOS مرور می‌کنید. می‌توانید برای انتخاب ضربه بزنید و برای پیمایش ضربه بزنید، همچنین می‌توانید فرمان‌های صوتی بدهید، و اپل می‌گوید «صدها هزار برنامه آشنای آیفون و آی‌پد» به‌طور خودکار به این روش کار می‌کنند. علاوه بر این، هدست از لوازم جانبی بلوتوث، از جمله Magic Keyboard و Magic Trackpad پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد مک خود را برای استفاده در داخل هدست متصل کنید. دوربین‌های رو به پایین می‌توانند دست‌های شما را حتی اگر پایین روی بدن شما قرار گرفته باشند، ثبت کنند.

هدست اپل ویژن پرو

ساختار بدنه هدست Vision Pro

این هدست دارای یک جلو شیشه ای و یک قاب آلومینیومی است که شامل پنج سنسور، 12 دوربین، یک صفحه نمایش 4K برای هر چشم و یک کامپیوتر است که ظاهرا با یک فن خنک می شود. ماسک هدست (که اپل آن را "مهر نوری" می نامد) و بند (که اپل آن را "بند سر" می نامد) با روکش پارچه ای و مدولار هستند، و اپل می گوید که می توانند انعطاف پذیر باشند تا با اشکال مختلف صورت و اندازه سر سازگار شوند. بند سر دنده ای است و در پشت سر شما قرار می گیرد و می توانید اندازه ها و سبک های مختلف بند را عوض کنید.

هدست Vision Pro

سایر ویژگی هدست اپل Vision Pro

زایس درج های نوری سفارشی ایجاد کرده است که به صورت مغناطیسی به لنزها برای افرادی که عینک می زنند متصل می شود. دارای یک باتری خارجی است که تا دو ساعت دوام می آورد و می تواند از طریق یک "کابل بافته شده انعطاف پذیر" متصل شود، بنابراین در یک جیب قرار می گیرد یا می توانید آن را به برق خارجی وصل کنید و در تمام طول روز از آن استفاده کنید. اپل قول داده است که نمایشگر به طور بی سابقه ای شفاف خواهد بود و می تواند ویدیوهای 4K را ارائه دهد.

این سیستم از M2 استفاده می کند، اما شامل یک تراشه جدید به نام R1 نیز می شود.

به قول اپل، شما همچنین از اطرافیان خود جدا نیستید. این هدست چشمان شما را با سیستمی به نام EyeSight نمایش می‌دهد و اگر در حالت واقعیت مجازی کامل هستید، صفحه‌ای درخشان آن‌ها را مبهم می‌کند تا نشان دهد در دسترس نیستید. همچنین با اسکن چهره شما یک "شخصیت" دیجیتالی ایجاد می کند. این دستگاه از ویدیوی عبوری استفاده می کند که به شما امکان می دهد دنیای واقعی را به صورت تمام رنگی ببینید، اما می توانید اشیاء سه بعدی را در فضای واقعی پخش کنید، از جمله بیرون کشیدن اشیا از یک رشته پیام به دنیای واقعی.

هدست اپل Vision Pro

از دیگر مشخصات هدست واقعیت مجازی اپل

وقتی از راه دور با مردم صحبت می‌کنید، می‌توانید از صدای فضایی برای انجام کارهایی مانند ترتیب دادن شرکت‌کنندگان در FaceTime به‌عنوان «کاشی‌های ویدیویی» در اطراف اتاق استفاده کنید. و می‌توانید با دوربین سه‌بعدی در حالی که داخل هدست هستید، فیلم‌های 180 درجه بگیرید و دوباره زنده کنید. اپل همچنین محتوای تلویزیونی و Arcade را روی هدست تبلیغ می‌کند، از جمله محتوای ممتاز دیزنی.

هدست واقعیت مجازی اپل

این هدست سال‌هاست که کار می‌کند و طبق گزارش‌ها چندین بار تکرار و همچنین سال‌ها تاخیر را پشت سر گذاشته است. این قرار است امضای مدیرعامل تیم کوک به مجموعه محصولات اپل باشد، و مورد تحسین خودی‌های صنعت قرار گرفته است، حتی اگر وارد بازاری شود که رشد نکرده است. رقیب اصلی آن احتمالا متا خواهد بود که با هدست Quest 2 متمرکز بر بازی از موفقیت نسبی برخوردار بوده و استقبال متفاوت تری نسبت به Quest Pro همه منظوره خود داشته است.

نظرات بازدیدکنندگان