غافلگیری آیفون 11 و سالم بودن آن در عمق 6 متری آب

 غافلگیری آیفون 11 و سالم بودن آن در عمق 6 متری آب

این روزها اکثر گوشی‌های هوشمند دارای روکش مقاوم در برابر آب می باشند که آن‌ها را در برابر نشت‌های تصادفی آسیب ‌پذیرتر می‌کند. با این حال، احتمال زنده ماندن تلفن ها در زیر آب بسیار کمتر است. با نادیده گرفتن همه احتمالات، یک آیفون به مدت شش ماه در ته دریاچه زنده ماند و همچنان خوب کار کرد.

آیفون 11

هر زمان که اپل محصولی را عرضه می کند، با دستگاه جدید چیزهای جدید و بهبود یافته ای را به ارمغان می آورد. اپل با عرضه آیفون 11 ادعا کرد که این گوشی در برابر آب بسیار مقاوم است. این دستگاه دارای رتبه IP8 تحت استاندارد IEC است، یعنی دستگاه می تواند حداکثر تا 30 دقیقه در عمق 2 متری (6.5 متری) بماند، اما اگر بدانید که گوشی واقعا شش ماه دوام آورده است، چه می شود. در ته دریاچه؟ شوکر نیست؟

گوشی آیفون 11

در حالی که اکثر کاربران می گویند که دستگاه های اپل بسیار حساس هستند و در معرض آسیب بسیار سریع هستند، چنین اخباری باعث شده همه سر خود را برگردانند. این تلفن توسط غواصان Clay و Heather Helkenberg (از Aquatic Monkey) که در واقع ازدواج کرده اند نجات یافت. این زوج وقت آزاد خود را به تمیز کردن و پاکسازی زباله‌ها از دریاچه‌های کانادا اختصاص می‌دهند و هنگام یافتن اقلام ارزشمندی مانند این، اغلب آنها را به صاحبانشان برمی‌گردانند. آیفون 11 نجات‌یافته اپل حتی توسط کاربر پشتیبان‌گیری نشده بود، بنابراین با نجات گوشی، کاربر می‌توانست عکس‌ها و ویدیوهایی را که فکر می‌کرد برای همیشه گم شده‌اند، بازگرداند. کلای هلکنبرگ گفت که این زوج در کنار گوشی ها، اقلام ارزشمندتری مانند GoPros را نیز پیدا می کنند. او ویدیوی تلفن بازیابی شده را منتشر کرد که او و همسرش در دریاچه هریسون در دره فریزر در بریتیش کلمبیا، کانادا پیدا کردند.

نظرات بازدیدکنندگان