تیک آبی به جیمیل می آید

تیک آبی به جیمیل می آید

گوگل اعلام کرده است که از امروز یک تیک آبی برای جیمیل ارسال خواهد شد. این ویژگی که برای امنیت از سیستم خارج شده است، به کاربران این امکان را می دهد تا بفهمند که آیا شرکت هایی که برای آنها ایمیل می فرستند حساب های واقعی هستند یا خیر.

در حالی که کلاهبرداری های پستی همچنان خطر بزرگی برای کاربران ایجاد می کند، امروز حرکتی از سوی گوگل در این زمینه انجام شد. این شرکت اعلام کرد که اکنون شاهد تیک‌های آبی در جی‌میل خواهیم بود، مشابه تیک‌هایی که در پلتفرم‌هایی مانند توییتر وجود دارد.

گوگل در سال 2021 ویژگی Brand Indicators for Message Identification (BIMI) را برای تأیید فرستندگان ایمیل‌ها معرفی کرد. این مرحله که برای اطمینان از امنیت ایمیل‌ها برداشته شد، به شرکت‌ها اجازه داد تا نشان‌واره‌های خود را به Gmail اضافه کنند. تیک آبی که امروز برای شرکت ها عرضه شد، تدابیر امنیتی را نیز افزایش داده است.

تیک آبی به شما اطلاع می دهد که ایمیل ها از حساب های واقعی یا جعلی هستند.

تیک آبی

در اسکرین شات های به اشتراک گذاشته شده توسط این غول فناوری، مشاهده می شود که تیک آبی درست در کنار فرستندگان ایمیل قرار خواهد گرفت. هنگامی که موس را روی این قسمت می‌برید، بیان می‌شود که فرستنده ایمیل "تأیید شده" شده است. گوگل اضافه کرد که شرکت هایی که با اضافه کردن لوگوی خود تأیید می کنند، به طور خودکار یک تیک آبی دریافت می کنند.

این حرکت شرکت باعث می‌شود تا کاربران راحت‌تر متوجه شوند که ایمیل‌های دریافتی واقعی هستند یا تقلبی. با توجه به افزایش سریع موارد فیشینگ، می توان گفت که این حرکت می تواند از نظر امنیتی بسیار مفید باشد. چند هفته پیش، ما شاهد یک کلاهبرداری ایمیل بسیار واقعی بودیم که افرادی را هدف قرار می داد که به نظر می رسید از YouTube آمده است.

تیک آبی

از امروز، جیمیل شروع به صدور تیک آبی برای حساب های کاری و شخصی گوگل کرده است. بنابراین در روزهای آینده، بسیاری از ما چنین حساب های تایید شده ای را در ایمیل های خود خواهیم دید.

نظرات بازدیدکنندگان