معرفی محصولات جدید اپل AR/VR در اواخر 2022

معرفی محصولات جدید اپل AR/VR در اواخر 2022

هدست AR/VR اپل شبیه به برخی دیگر از هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار خواهد بود و طراحی آن چندان دور از هدست واقعیت مجازی فیسبوک Oculus Quest نیست. چندین مورد از جزئیات طراحی در شایعات فاش شده است، و The Information حتی یک نمونه اولیه را مشاهده کرد، بنابراین ما ایده خوبی از انتظار داریم.

هدست AR/VR

این هدست از پارچه و مواد سبک وزن برای اطمینان از تناسب راحت استفاده می کند. این هدست را به عنوان داشتن یک "گیره براق و منحنی که توسط یک ماده مشبک و هدبندهای قابل تعویض به صورت متصل شده است" توصیف کرده اند. رندرهای زیر از طراح Ian Zelbo بر اساس این توضیحات هدست است.یک بند در پشت این هدست واقعیت مجازی که از موادی شبیه به بند اپل واچ ساخته شده است، تعبیه شده که هدست را روی سر کاربر نگه می‌دارد که در جلوی صورت شما راحت قرار بگیرد. هدبندها قابل تعویض هستند و دارای گزینه های تنظیم اندازه می باشد.ظاهرا یک هدبند دارای فناوری صوتی فضایی مانند AirPods Pro برای تجربه صدای فراگیر می باشد ،در حالی که دیگری عمر باتری اضافی را در حین حرکت فراهم می کند. این هدست همچنین می‌تواند به حرکات چشم و حرکات دست کاربر پاسخ دهد، در حالی که یک نمونه اولیه از هدست دارای یک صفحه فیزیکی در سمت گیر است.این طرح دید محیطی را مسدود می کند تا از نشت نور به میدان دید کاربر جلوگیری کند و این امکان وجود دارد که یک گیره رو به بیرون برای نمایش تصاویر گرافیکی به دیگران وجود داشته باشد.

هدست مدل AR/VR

گفته می شود نمونه های اولیه هدست فعلی حدود 200 تا 300 گرم وزن دارند، اما اپل قصد دارد در صورت رفع مشکلات فنی، وزن نهایی را به 100 تا 200 گرم کاهش دهد که این امر باعث می شود هدست سبک تر از دستگاه های VR موجود باشد.شایعات حاکی از آن است که هدست AR/VR دو تا سه نمایشگر خواهد داشت. دو نمایشگر میکرو OLED 4K با وضوح بالا با حداکثر 3000 پیکسل در هر اینچ وجود خواهد داشت. انتظار می رود سونی ماژول های نمایشگر مورد استفاده اپل را عرضه کند.همچنین ممکن است یک صفحه نمایش AMOLED سوم نیز وجود داشته باشد که کیفیت پایین تری دارد. این امکان وجود دارد که اپل از صفحه نمایش AMOLED برای دید محیطی استفاده کند که در آن وضوح کمتر قابل قبول است.اپل از لنزهای «پنکیک» استفاده می کند که امکان طراحی نازک و سبک را فراهم می کند. لنزهای پنکیک از فناوری لنز فرنل که برای سایر هدست‌های واقعیت مجازی استفاده می‌شود گران‌تر هستند، اما منجر به دستگاه بسیار نازک‌تر می‌شوند.

هدست حرفه ای AR/VR

به دلیل تناسب نزدیک هدست با صورت، کاربران نمی توانند از عینک استفاده کنند، بنابراین ممکن است گزینه ای برای قرار دادن لنزهای تجویزی روی صفحه نمایش وجود داشته باشد. این هدست دارای بیش از 12 دوربین نوری برای ردیابی حرکات دست، نقشه برداری از محیط و نمایش تجربیات بصری می باشد.طبق گزارش‌ها، 8 ماژول دوربین برای تجربه‌های واقعیت افزوده واضح برای کاربر استفاده خواهد شد، در حالی که 6 ماژول دیگر برای «بیومتریک نوآورانه» استفاده خواهد شد. یک دوربین نیز برای تشخیص محیط در دسترس خواهد بود.مجموعه‌ ای از دوربین‌های تشخیص چشم وجود خواهد داشت که ظاهرا به کاربران اجازه می‌دهد تا «تایپ‌های کوچک را بخوانند» و افراد دیگری را که در مقابل و پشت اشیاء مجازی ایستاده‌اند ببینند.هدست مدل AR/VR می‌تواند سطوح، لبه‌ها و ابعاد اتاق‌ها را با دقت ترسیم کند.اپل در حال بررسی چندین روش ورودی برای هدست AR/VR است، از جمله حرکات دست، ردیابی چشم، و ورودی از یک دستگاه پوشیدنی متصل به هدست.گفته می شود که یک سیستم پیشرفته ردیابی چشم یک تجربه بصری بصری را ارائه می دهد که به طور یکپارچه با محیط خارجی در تعامل است، به علاوه کنترل با حرکات چشم را تسهیل می کند. تشخیص عنبیه به عنوان بخشی از سیستم ردیابی چشم گنجانده می شود که می تواند یک روش احراز هویت باشد.

هدست اپل AR/VR

چهار ماژول حسگر سه بعدی برای تشخیص حرکات دست و اشیاء نزدیک از طریق تشخیص فضایی وجود خواهد داشت و این هدست همچنین دارای کنترل صوتی و پشتیبانی از دستورات Siri خواهد بود. همچنین پوست را تشخیص می دهد و ممکن است قادر به نظارت بر بیان باشد.اپل در حال کار بر روی چندین روش کنترلی است، از جمله دستگاهی شبیه انگشتانه که روی انگشت فرد قرار می گیرد.دو پردازنده در سطح Mac در هدست AR/VR برای قدرت محاسباتی بی سابقه در یک دستگاه پوشیدنی گنجانده شده است. تراشه ‌های استفاده شده برای این هدست حتی از تراشه‌های سیلیکونی اپل که اپل برای سری مک‌های خود استفاده می‌کند پیشرفته ‌تر هستند و طبق گزارش‌ها، اپل به دلیل تراشه‌های قدرتمند، از یک آداپتور برق 96 واتی برای شارژ هدست استفاده می‌کند.

هدست اپل مدل AR/VR

یک پردازنده اصلی رده بالا مشابه تراشه M1 Pro که سال گذشته اپل برای مک های سیلیکونی اپل خود معرفی کرد، به همراه یک پردازنده رده پایین برای مدیریت جنبه های مربوط به حسگر دستگاه وجود خواهد داشت. یکی از این تراشه ها تراشه 4 نانومتری است که آخرین فناوری TSMC است و دیگری تراشه 5 نانومتری است. این هدست برای قدرت پردازش به آیفون یا مک متکی نخواهد بود و از منبع تغذیه و ذخیره سازی مستقل بهره می برد. اپل کار روی SoC های هدست AR/VR را به پایان رسانده است و برای انتقال داده های بی سیم، فشرده سازی و فشرده سازی ویدیو، و بهره وری انرژی برای حداکثر عمر باتری بهینه سازی می کند، اگرچه آنها مانند برخی از تراشه های دیگر اپل موتور عصبی ندارند.

هدست AR/VR


انتظار می رود هدست AR/VR سیستم عامل جدیدی به نام "realityOS" را اجرا کند که مخفف Reality Operating System است. نکاتی از این نامگذاری در کد منبع اپل یافت شده است، بنابراین احتمالاً این نامی است که اپل با آن خواهد رفت.اپل می خواهد یک اپ استور برای این هدست با تمرکز بر بازی، پخش محتوای ویدئویی و ویدئو کنفرانس ایجاد کند. بلومبرگ آن را به عنوان یک "محیط دیجیتال سه بعدی فراگیر" توصیف کرده است که برای بازی، مصرف رسانه و ارتباطات طراحی شده است. اپل ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای همکاری با شرکای رسانه‌ای برای ایجاد محتوایی باشد که بتوان آن را در VR تماشا کرد و ممکن است تجربه‌ای مانند FaceTime واقعیت مجازی با Animojis و سایر ویژگی‌ها وجود داشته باشد. این هدست احتمالا با سرویس های موجود اپل مانند Apple TV+ و Apple Arcade ادغام خواهد شد. هدست واقعیت ترکیبی آینده اپل از WiFi 6E پشتیبانی می کند که آخرین مشخصات WiFi است. گفته می شود اپل در حال برنامه ریزی برای پیاده سازی WiFi 6E برای ارائه تجربه ای پیشرفته و همه جانبه با اتصال بی سیم جامد است. WiFi 6E تمام مزایای WiFi 6 را دارد اما برای افزایش پهنای باند و تداخل کمتر بین دستگاه ها، طیف 6GHz را علاوه بر باندهای 2.4GHz و 5GHz اضافه می کند.

هدست مدل AR/VR


اپل در نظر دارد عرضه هدست AR/VR را تا اواخر سال 2022 یا 2023 به تعویق بیندازد و به شرکای زنجیره تامین این شرکت گفته شده که بعید است تا سال 2023 عرضه شود. با این حال، اپل از فروشندگان فشار می‌آورد تا واحدهایی را در دسترس داشته باشند. اپل مدت‌هاست که روی فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی کار می‌کند و این شرکت تیم بزرگی از کارمندان دارد که محصولات AR/VR سرپوش را توسعه می‌دهند. اعتقاد بر این است که در آینده، دستگاه‌های AR/VR جایگزین آیفون خواهند شد، چیزی که ممکن است تا 10 سال آینده اتفاق بیفتد.آیفون سودآورترین و مهم ترین محصول اپل است، به طوری که فناوری هدست واقعیت مجازی/AR/VR جایگزین آیفون خواهد شد، تا حدی به ما ایده می دهد که چقدر برای آینده اپل کلیدی است. شایعات حاکی از آن است که طراحی اصلی هدست شامل یک فن و پردازنده های قدرتمند بود، اما دستگاه بیش از حد سنگین بود. همچنین در طراحی های اولیه، هدست باید از قدرت پردازش آیفون یا مک متصل استفاده کند، اما اپل طراحی را تغییر داده و تراشه های پیشرفته را به خود هدست اضافه کرده است.

هدست AR/VR

نمونه های اولیه به عنوان نمایشگر 8K برای هر چشم توصیف می شدند و شایعه ای وجود داشت که می گفت این هدست با استفاده از یک فناوری بی سیم کوتاه برد با سرعت بالا به نام WiGig 60 گیگاهرتز به "جعبه اختصاصی" متصل می شود. این جعبه توسط یک پردازنده سفارشی 5 نانومتری اپل کار می‌کند که «قدرت‌تر از هر چیزی که در حال حاضر موجود است» است. جعبه ظاهراً شبیه یک برج رایانه شخصی است، اما یک کامپیوتر مک واقعی نخواهد بود.اختلافات داخلی به مرور زمان اهداف اپل را برای هدست واقعیت افزوده شکل داد و تغییر داد، و شایعات حاکی از آن است که اپل از طراحی جعبه استفاده نکرد زیرا طراح سابق اپل، جانی آیو نمی‌خواست دستگاهی را بفروشد که نیاز به افزودنی جداگانه و ثابت داشته باشد.

هدست AR/VR

من هدستی با فناوری کمتر قدرتمند می‌خواستم که بتواند مستقیما در دستگاه تعبیه شود، اما رهبر تیم AR/VR، مایک راکول، دستگاه قدرتمندتر را می‌خواست. این یک بن بست بود که ماه ها به طول انجامید و تیم کوک در نهایت با آیو طرف شد و مسیر طراحی هدست اپل را تغییر داد. هدست AR/VR اپل با یک محصول واقعیت افزوده همراه خواهد شد که شایعات آن را عینک اپل می نامند. عینک اپل بیشتر یک محصول پوشیدنی روزمره خواهد بود تا هدست، زیرا شبیه عینک های سنتی است. گفته می‌شود این عینک شبیه عینک‌های معمولی است و هر دو لنز دارای نمایشگری هستند که می‌توان با استفاده از ژست‌ها با آن تعامل کرد. گزینه ای برای دریافت عینک بدون لنز با قیمت اولیه 499 دلار وجود خواهد داشت و لنزهای طبی با هزینه اضافی در دسترس هستند. به گفته بلومبرگ، این عینک در مراحل اولیه توسعه است، حتی زودتر از هدست AR/VR که اپل روی آن کار می کند. این عینک به عنوان «چند سال دورتر» توصیف شده است.

هدست AR/VR

ظاهرا اپل در حال برنامه ریزی برای استفاده از میکرو نمایشگرهای OLED جدید ارائه شده توسط سونی برای عینک های واقعیت افزوده خود است. میکرو نمایشگرهای OLED سونی دارای نرخ پاسخگویی بسیار سریع، کنتراست فوق العاده بالا، طیف رنگی گسترده، درخشندگی بالا، بازتاب کم و درایورهای یکپارچه برای طراحی نازک و سبک هستند. گفته می شود این عینک دارای صفحه نمایش 0.5 اینچی با وضوح 1280x960 است. Kuo انتظار دارد که عینک AR به عنوان یک لوازم جانبی آیفون به بازار عرضه شود و در درجه اول نقش نمایشگر را بر عهده خواهد داشت و محاسبات، شبکه و موقعیت یابی را به آیفون منتقل می کند، با این عینک اولین "تجربه AR دید نوری AR" را برای موبایل ارائه می دهد. ارائه عینک AR به عنوان لوازم جانبی آیفون به اپل این امکان را می دهد که آنها را باریک و سبک نگه دارد. Leaker Jon Prosser ادعا می‌کند که این عینک شبیه به Ray-Ban Wayfarers یا عینکی است که تیم کوک استفاده می‌کند، در حالی که بلومبرگ گفته است که نمونه اولیه فعلی شبیه عینک‌های آفتابی پیشرفته با فریم ضخیم است که باتری و تراشه‌ها را در خود جای داده است.

نظرات بازدیدکنندگان