معرفی گوشی جدید و متفاوت از نسل POCO شیائومی

معرفی گوشی جدید و متفاوت از نسل POCO شیائومی

گوشی Poco X5 Pro نسخه 5G به طور رسمی در 06 فوریه 2023 در هند معرفی شد. این گوشی هوشمند دارای مشخصات شگفت انگیز، اندازه صفحه نمایش، تنظیم دوربین، زمان بندی باتری و عملکرد تلفن همراه می باشد و از دارای دوربین سه گانه 108 مگاپیکسلی و دوربین جلو 16 مگاپیکسلی بهره می برد. گوشی Poco X5 Pro 5G جانشین Poco X4 Pro 5G (بازبینی) می شود و در بخش های نمایشگر، دوربین و عملکرد ارتقا یافته است.

گوشی Poco X5 Pro 5G

طراحی و نمایشگر Poco X5 Pro 5G

Poco X5 Pro 5G تقریبا ساختاری مشابه Poco X4 Pro 5G با قاب صاف و پنل پشتی صاف دارد. با این حال، برخلاف مدل قبلی که دارای پنل پشتی شیشه‌ای پشتی بود، Poco X5 Pro 5G از پلاستیک ساخته شده است و پوسته پلی کربنات نیز به گوشی کمک می کند تا نسبت به مدل قبلی خود سبک تر باشد.پوکو ایکس 5 پرو 5G وزنی برابر 181 گرم دارد اما وقتی گوشی را در دست می گیرید، حتی سبک تر به نظر می رسد. با ضخامت 7.99 میلیمتر، گفته می شود که این دستگاه باریک ترین تلفن هوشمند پوکو در هند است. از پشت، این گوشی شباهت زیادی به گوشی‌های هوشمند Redmi Note 12 Pro 5G و Note 12 Pro+ 5G دارد.

گوشی موبایل پوکو X5 Pro شیائومی دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی Xfinity AMOLED می باشد؛ که گفته می شود از فناوری چیپ روی پنل برای نازک نگه داشتن پنل استفاده می کند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز کمی نازک‌ تر از مدل قبلی است. در حالی که صفحه نمایش مانند Realme 10 Pro + 5G دارای ضلع های خمیده نیست، Poco X5 Pro 5G از Dolby Vision و پخش HDR10 پشتیبانی می کند. برنامه های پخش ویدیو مانند نتفلیکس از آن بهره می برند. تجربه چند رسانه ای با بلندگوهای استریو به همان اندازه خوب، که از Dolby Atmos پشتیبانی می کنند، افزایش می یابد. جک هدفون 3.5 میلی متری با پشتیبانی از صدای Hi-Res نیز وجود دارد.

گوشی موبایل پوکو X5 Pro

صفحه نمایش گوشی موبایل Poco X5 Pro 5G برای استفاده در فضای باز نیز نسبتا روشن می باشد و سطح روشنایی صفحه نمایش هنگام تماشای محتوای HDR می تواند تا 900 نیت افزایش یابد. روشن‌ترین نمایشگر موجود در این بخش نیست، اما هنگام استفاده از آن در فضای باز باید بیش از اندازه کافی باشد.

گوشی شیائومی Poco X5 Pro 5G مانند نسل قبلی خود از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کند. بسته به نوع استفاده، صفحه نمایش می تواند نرخ رفرش را بین 30 هرتز، 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز تغییر دهد. به عنوان مثال، هنگام تماشای ویدیو، صفحه نمایش با فرکانس 60 هرتز تازه می شود، اما در حین پیمایش در رابط، با فرکانس 120 هرتز به روز می شود. وقتی صفحه قفل Always-on-Display (AoD) فعال باشد، صفحه نمایش گوشی با فرکانس 30 هرتز به روز می شود. چند بازی سازگار نیز می توانند از نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کنند.

گوشی موبایل Poco X5 Pro 5G

مشخصات و نرم افزار Poco X5 Pro 

گوشی موبایل Poco X5 Pro 5G دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 778G SoC و تراشه 6 نانومتری می باشد، همچنین از پردازنده گرافیکی Adreno 642L با رم LPDDR4X و حافظه UFS 2.2 جفت می شود. X5 Pro همچنین از هفت باند نسخه 5G در هند پشتیبانی می کند. گزینه های اتصال در این گوشی موبایل نیز عبارتنداز: Wi-Fi ac دو بانده، بلوتوث 5.1 و پورت USB Type-C می باشد.

از نظر نرم افزاری، Poco X5 Pro 5G با MIUI 14 مبتنی بر اندروید 12 عرضه می شود، با چند برنامه شخص ثالث از پیش نصب شده مانند Amazon، Moj، Zilli، Prime Video و غیره عرضه می شود. می توانید هر زمان که بخواهید این برنامه ها را حذف نصب کنید. همچنین گزینه ای برای تنظیم Glance برای توصیه های کاغذدیواری در صفحه قفل وجود دارد.

گوشی موبایل Poco X5 Pro 5G

حتی اگر هنگام راه‌اندازی تلفن آن را فعال نکنید، نرم‌افزار تمایل دارد به طور متناوب یک پاپ‌آپ را در صورتی که بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید پرتاب می‌کند. متأسفانه هیچ راهی برای متوقف کردن این اعلان وجود ندارد. Get Apps، فروشگاه اپلیکیشن بومی شیائومی، همچنین در طول روز اعلان‌هایی را برای شما ارسال می‌کند تا به‌روزرسانی برنامه‌ها را به شما یادآوری کند یا توصیه‌هایی را نصب کنید.

عملکرد و عمر باتری پوکو X5 Pro 

Poco X5 Pro 5G یک گزینه عالی برای کسانی است که بازی‌های زیادی را روی گوشی هوشمند خود انجام می‌دهند؛ اما لزوما نمی‌خواهند هزینه‌ای را خرج کنند. اسنپدراگون 778G یک پردازنده توانا برای انجام برخی از کارهای نیازمند منابع است.باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی Poco X5 Pro 5G به راحتی می تواند یک روز کامل را با یک بار شارژ بگذراند.آداپتور شارژ سریع 67 واتی باتری را در 47 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ کرد.

گوشی Poco X5 Pro 5G

دوربین Poco X5 Pro 5G

Poco X5 Pro 5G دارای تنظیمات دوربین سه گانه پشتی بوده و یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی HM2 سامسونگ، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو وجود دارد. لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) برای دوربین اصلی وجود ندارد. این گوشی همچنین دارای سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین جلو می باشد.دوربین اصلی در طول روز عکس هایی با جزئیات و پر جنب و جوش می گیرد. با این حال، زمانی که HDR شروع به کار کرد، متوجه شدم که رنگ‌های قرمز و سبز کمی بیشتر از حد معمول اشباع شده‌اند. عملکرد محدوده دینامیکی خوب است اما جای بهبود دارد. همچنین، مواقعی وجود دارد که آسمان به‌طور غیرمعمول آبی به نظر می‌رسد، اما می‌توان آن را در پست برطرف کرد.علاوه بر این سنسور 1/1.52 اینچی ISOCELL HM2 سامسونگ، هنگام استفاده از حالت شب، در حفظ جزئیات در سایه نیز به خوبی کار می کند.

Poco X5 Pro 5G


این گوشی موبایل تجربه چند رسانه ای عالی، عملکرد خوب و عمر باتری خوب را ارائه می دهد. طراحی ذهنی است و اگر از من بپرسید، من طرفدار زیادی از ظاهر آن نیستم. با این حال، طراحی سبک و باریک آن ممکن است خریداران زیادی را به خود جلب کند. دوربین اصلی عقب و دوربین جلو عملکرد خوبی دارند اما دو دوربین دیگر تا حدودی جای پیشرفت دارند.

در مجموع، اگر گوشی می‌خواهید که عملکرد خوبی داشته باشد و یک بسته کلی مناسب باشد، مطمئنا می‌توان Poco X5 Pro 5G را در نظر گرفت. در واقع، من این را روی Realme 10 Pro+ 5G نیز توصیه می‌کنم که با وجود اندروید 13، تجربه نرم‌افزاری خوبی را ارائه نمی‌کند.

نظرات بازدیدکنندگان