مک بوک 15 اینچی و جذاب اپل رونمایی شد

مک بوک 15 اینچی و جذاب اپل رونمایی شد

این لپ ‌تاپ جدید بسیار شبیه همتای 13 اینچی خود، MacBook Air M2 است و تنها با صفحه نمایش 15 اینچی بزرگ‌تر است. مک بوک ایر 15 اینچی جدید مانند برادر کوچکتر خود، طراحی مشابه مک بوک پروهای 2021 دارد. با شارژ MagSafe، حاشیه‌های نازک‌تر و طراحی کلی تخت. اپل ادعا می کند که این باریک ترین لپ تاپ 15 اینچی موجود در بازار است و سرعت آن دو برابر لپ تاپ های ویندوزی با پردازنده Core i7 اینتل است. همچنین در چهار رنگ مختلف عرضه می شود.

بر اساس آنچه اپل اعلام کرد و در MacBook Air 15 اینچی M2 ما، این لپ‌تاپ جدید می‌تواند یکی از بهترین مک‌بوک‌های موجود باشد. در اینجا همه آنچه اپل در مورد لپ تاپ جدید اعلام کرده است.

MacBook Air 15

مک بوک ایر 15 اینچی سطح پایه دارای تراشه Apple M2 با 8 CPU و 10 هسته GPU است. این گوشی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 8 گیگابایت رم شروع می شود که می توانید به ترتیب تا 2 ترابایت و 24 گیگابایت افزایش دهید. طبیعتاً برای این ارتقاها هزینه بیشتری خواهید پرداخت.

طبق گفته اپل، مک بوک ایر جدید 15 اینچی 11.5 میلیمتر ضخامت دارد که آن را به باریک ترین لپ تاپ 15 اینچی جهان تبدیل می کند. این نوت بوک تنها 3.3 پوند وزن دارد که از مک بوک ایر M2 2.7 اینچی سنگین تر است اما همچنان بسیار سبک است. اپل همچنین گفت که مک بوک ایر جدید تقریباً 40 درصد نازک تر و نیم پوند سبک تر از یک لپ تاپ رایانه شخصی است.

مک بوک ایر 15 اینچی

مک بوک ایر 15 اینچی از همان زبان طراحی که سال گذشته معرفی شد پیروی می کند - یک شاسی صاف و یکنواخت با لبه های صاف. اگرچه صفحه کلید و ترک پد به طور قابل توجهی بزرگتر نیستند، اما اکنون فضای بیشتری بین آنها و لبه های دستگاه وجود دارد.

لپ تاپ جدید مانند مک بوک ایر M2 13 اینچی دارای شارژ MagSafe، دو پورت Thunderbolt 4 و جک 3.5 میلی متری هدفون است. پورت های Thunderbolt به شما اجازه می دهد تا به یک صفحه نمایش خارجی 6K متصل شوید.

مک بوک ایر 15 اینچی اپل

همانطور که در بالا ذکر شد، نوت بوک جدید اپل در چهار رنگ ارائه می شود: Midnight، Starlight، Silver و Space Grey.

مک بوک ایر 15 اینچی دارای تراشه M2 است که اولین بار در مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک ایر سال گذشته ظاهر شد. اپل ادعا می کند جدیدترین لپ تاپش تا 12 برابر سریعتر از مک بوک ایر سریع مبتنی بر اینتل است. این شرکت همچنین ادعا می کند که مک بوک ایر جدید تا دو برابر سریعتر از یک لپ تاپ PC 15 اینچی با پردازنده Core i7 است و باتری آن می تواند تا 18 ساعت دوام بیاورد.

تراشه M2 مک بوک ایر دارای یک پردازنده 8 هسته ای با 4 هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد، یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای و یک موتور عصبی 16 هسته ای است. پردازنده M2 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه را ارائه می دهد و تا 24 گیگابایت حافظه یکپارچه (RAM) را پشتیبانی می کند.

تراشه M2 مک بوک ایر

مک بوک ایر جدید دارای صفحه نمایش 15.3 اینچی Liquid Retina است. طبق گفته اپل، صفحه نمایش می تواند تا 500 نیت روشنایی داشته باشد و از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی کند. این شرکت همچنین ادعا می کند که صفحه نمایش دو برابر وضوح تصویر دارد و 25 درصد روشن تر از یک لپ تاپ رایانه شخصی است. ما باید این را در آزمایشات آزمایشگاهی خود تأیید کنیم.صفحه نمایش بزرگتر به اپل فضای بیشتری را در داخل لپ تاپ برای بسته بندی سیستم صوتی جدید با 6 بلندگو با پشتیبانی از Dolby Atmos داد. ما یک دمو مختصر شنیدیم، اگرچه تشخیص اینکه آیا صدا باس وعده داده شده 2 برابر قوی‌تر را ارائه می‌دهد، سخت بود. باز هم، این چیزی است که ما باید در حین آزمایش به آن نگاه دقیق تری داشته باشیم.

اپل می گوید که مک بوک ایر 15 اینچی M2 مانند مک بوک ایر 13 اینچی عمر باتری 18 ساعته دارد. این می تواند آن را با مک بوک پرو 13 اینچی برابر کند که در آزمایش ما 18 ساعت و 20 دقیقه دوام آورد.

علاوه بر این تا زمانی که عمر باتری 15 اینچی مک بوک ایر M2 با مدل های 13 اینچی سازگار باشد، می تواند یکی از بهترین لپ تاپ ها برای عمر باتری باشد. در تست باتری Tom’s Guide، که شامل گشت و گذار مداوم در وب با روشنایی صفحه نمایش 150 نیت است، ایر 13 اینچی به طور متوسط 14 ساعت و 6 دقیقه طول کشید که طبق استانداردهای ما عالی است.

مک بوک ایر

تمام تنظیمات مک بوک ایر 15 اینچی M2 با آداپتور دو پورت 35 واتی اپل ارائه می شود، به این معنی که می توانید مک بوک خود و دستگاه دیگری را به طور همزمان شارژ کنید. این شارژر برای مقایسه فقط برای مدل های مک بوک ایر 13 اینچی با مشخصات بالاتر عرضه شد.

نظرات بازدیدکنندگان