نبرد ربات ChatGPT در مقابل Google Bard

نبرد ربات ChatGPT در مقابل Google Bard

در دنیای امروزی چت ربات های مولد هوش مصنوعی، شاهد افزایش ناگهانی ChatGPT OpenAI بودیم که در ماه نوامبر معرفی شد و به دنبال آن بینگ چت در فوریه و Bard گوگل در ماه مارس معرفی شد. ما تصمیم گرفتیم این ربات‌های چت را با مجموعه‌ای از کارها در سرعت خود قرار دهیم تا مشخص کنیم کدام یک در عرصه چت ربات هوش مصنوعی برتر است. از آنجایی که Bing Chat از فناوری مشابه GPT-4 به عنوان آخرین مدل ChatGPT استفاده می کند، ما تصمیم گرفتیم بر روی دو غول فناوری چت ربات هوش مصنوعی تمرکز کنیم: OpenAI و Google.

هوش مصنوعی ChatGPT

از ابتدای سال 2023، بیشتر اخبار فناوری و سئو تحت سلطه صحبت از هوش مصنوعی، مدل‌های زبان بزرگ و ربات‌های گفتگو بوده است. این عمدتا به دلیل راه اندازی ChatGPT بسیار محبوب OpenAI در پایان سال 2022 و به روز رسانی بعدی، GPT-4 است که در مارس 2023 منتشر شد.

دو ابزار مجهز به هوش مصنوعی هستند که دریچه جدیدی را در نحوه تعامل انسان با فناوری باز کرده اند. ChatGPT که توسط OpenAI ایجاد شده است، یک ربات هوش مصنوعی محاوره ای است که می تواند پرس و جوهای زبان طبیعی را بفهمد و به آنها پاسخ دهد. از سوی دیگر، Google BARD یک موتور جستجو است که می تواند اطلاعات را از مجموعه گسترده ای از اسناد و منابع بازیابی کند.

chatgpt and google bard

گوگل به تازگی چت ربات فوق‌العاده هوش مصنوعی خود Bard را در بیش از 180 کشور در دسترس قرار داده است. این غول فناوری همچنین ویژگی های زیادی را برای بهبود تجربه کاربری اضافه کرده است. این توسعه در زمانی اتفاق می‌افتد که ChatGPT OpenAI با توانایی‌های برتر خود امواجی را در سراسر صنایع ایجاد می‌کند.

گوگل در ماه مارس ربات چت هوش مصنوعی خود Bard را به عنوان رقیب ChatGPT معرفی کرد که پیشرفت قابل توجهی در پاسخ به درخواست‌های زبان طبیعی با پاسخ‌های بسیار جامع شبیه انسان داشته است. Bard از زمان راه اندازی خود، علاقه بسیاری از علاقه مندان به فناوری را برانگیخته است. و مقایسه با ChatGPT اجتناب ناپذیر است.

اکنون که به Bard و ChatGPT دسترسی داریم، در اینجا نگاهی داریم به اینکه چگونه چت ربات گوگل در حال بهتر شدن است و قرار است بر ایجاد OpenAI سایه بیاندازد.

هوش مصنوعی

بارد و قدرت اینترنت

ChatGPT، به طور پیش فرض، با دسترسی به اینترنت همراه نیست. برای استفاده از اینترنت، ممکن است نیاز باشد که به ویژگی مرور وب دسترسی داشته باشید. در مقابل، Google Bard با دسترسی به اینترنت ارائه می شود که آن را نسبت به همتای OpenAI خود برتری می دهد. بارد بر روی مجموعه داده عظیمی از متن و کد آموزش دیده است که شامل اطلاعاتی از اینترنت نیز می شود. این به ربات چت اجازه می دهد تا به سؤالات به شیوه ای جامع و آموزنده پاسخ دهد. این می تواند بهترین اخبار ساعت را به شما بدهد و همچنین اطلاعات را از اینترنت دریافت کند.

بارد و قدرت اینترنت

ما سعی کردیم از بارد بخواهیم اخبار برتر روز را نشان دهد. اگرچه فهرستی از تحولات برتر را ارائه کرد، اما برخی از اخبار به دور از صحت بود. لازم به ذکر است که بارد هنوز در مرحله آزمایشی است. چت بات با یک هشدار همراه است، «بارد ممکن است اطلاعات نادرست یا توهین‌آمیز را نشان دهد که نمایانگر دیدگاه‌های Google نباشد»، درست زیر کادر ورودی متن.

Bard در گوشی هوشمند شما در دسترس خواهد بود

شاید بزرگترین نقطه ضعف ChatGPT می تواند دسترسی باشد زیرا نسخه موبایلی ندارد، حداقل هنوز. اگرچه چندین کاربر از ChatGPT از طریق مرورگرهای تلفن هوشمند خود استفاده می کنند، یک برنامه اختصاصی با بهترین راحتی ارائه می شود. در حالی که Google Bard به گوشی هوشمند شما نمی آید، غول جستجو برنامه هایی برای ادغام ربات چت در برنامه ها و سرویس های Google بیشتر دارد که باعث می شود کاربران گوشی های هوشمند به آن دسترسی داشته باشند.

Google BARD و ChatGPT بر اساس مدل‌های LaMDA و GPT-3.5 هستند که بر شبکه‌های عصبی یادگیری عمیق با استفاده از معماری ترانسفورماتور متکی هستند. این معماری به مدل این امکان را می‌دهد تا روابط بین کلمات را در یک جمله یا پاراگراف درک کند و آنچه را که بعدا می‌آید، پیش‌بینی کند، بسیار شبیه متن پیش‌بینی‌کننده در تلفن هوشمند. در حالی که هر دو مدل از فناوری مشابهی استفاده می‌کنند، فوکوس‌ها و موارد استفاده متفاوتی دارند. OpenAI ChatGPT برای پردازش زبان طبیعی و تولید متن طراحی شده است، در حالی که Google BARD AI به طور خاص بر تولید گفتار متمرکز است. در نهایت، انتخاب مدل مورد استفاده بستگی به وظیفه خاص و الزامات برنامه دارد. در این وبلاگ، این دو ابزار محبوب مبتنی بر هوش مصنوعی، OpenAI ChatGPT در مقابل Google BARD را بررسی خواهیم کرد و آنها را بر اساس فاکتورهای مختلف مقایسه خواهیم کرد.

ChatGPT یک هوش مصنوعی

ChatGPT یک هوش مصنوعی محاوره ای پیشرفته است که از مجموعه عظیمی از داده های متنی یاد گرفته است تا پاسخ های انسان پسند به پرسش های زبان طبیعی ایجاد کند. می تواند به سوالات پاسخ دهد، جملات را کامل کند و حتی به تنهایی داستان و شعر بنویسد. ChatGPT اغلب در ربات‌های چت، دستیاران مجازی و سایر رابط‌های مکالمه استفاده می‌شود تا تجربه‌ای شبیه انسان به کاربران ارائه دهد.

نظرات بازدیدکنندگان