نسل دوم اپل واچ اولترا یک موفقیت هیجان انگیز و فوق العاده

نسل دوم اپل واچ اولترا یک موفقیت هیجان انگیز و فوق العاده

طراحی اپل واچ اولترا

برای اولین بار در سال‌های گذشته، یک مدل ساعت هوشمند برتر اپل در دسترس است که قوی‌تر، مقاوم‌تر، ماندگاری طولانی‌تر است و هدف اصلی آن سقوط گارمین در صدر بازار ساعت‌های ماجراجویی است. اما آیا اپل واچ اولترا واقعا رقابت می کند؟ نه کاملا.

ساعت اپل واچ اولترا که برای رقابت با ساعت‌های هوشمند متمرکز بر تناسب اندام گران‌تر از شرکت‌هایی مانند گارمین طراحی شده است، برای علاقه‌مندان به ورزش و ورزشکارانی طراحی شده است که به عمر باتری بیشتر و عملکرد ورزشی خاص دستگاه‌های خود نیاز دارند.اپل می گوید اپل واچ اولترا برای استقامت، کاوش و ماجراجویی ساخته شده است و این بزرگترین اپل واچ تا به امروز با ضخامت 49 میلی متر است که 4 میلی متر بزرگتر از ساعت اپل واچ سری 8 45 میلی متری است که در کنار آن به فروش می رسد.اپل واچ اولترا دارای اولین طراحی مجددی است که در سال‌ها دیده‌ایم با بدنه تیتانیومی سبک وزن هوافضا، صفحه کریستالی یاقوت کبود مسطح، قطر بزرگ‌تر و تاج دیجیتال شیاردار عمیق‌تر، محفظه‌ای برای دکمه کناری و دکمه فیزیکی اضافی روی سمت چپ به نام دکمه Action.اپل واچ اولترا تا 2000 نیت روشن ترین اپل واچ تا به امروز است، بنابراین به راحتی در نور خورشید دیده می شود. دکمه Action به رنگ نارنجی بین‌المللی طراحی شده است تا در تاریکی و زیر آب قابل توجه باشد، و قابل تنظیم است تا بتواند Workouts را فعال کند، بخش‌ها را علامت‌گذاری کند، نقطه‌های مسیر قطب‌نما و موارد دیگر را تنظیم کند.

اپل واچ اولترا

اپل واچ که برای رقابت با مدل های برتر گارمین طراحی شده است، دارای بدنه تمام تیتانیومی با محافظ نمایشگر کریستالی یاقوت کبود و یک قاب سرامیکی در اطراف نمایشگر اپتیکال ضربان قلب در پایین است. صفحه نمایش کمی در بدنه فرو رفته است تا ضربه های احتمالی را بهتر تحمل کند و چرخ اسکرول Digital Crown سنتی در پشت یک برآمدگی پنهان شده است تا در شرایط سخت استفاده از آن جان سالم به در ببرد و در هنگام اسکرول بازخورد لمسی دلپذیری دارد.

یکی دیگر از نوآوری ها در طراحی Apple Watch Ultra یک کلید نارنجی رنگ اضافی است که می توانید دستور خاصی را به آن اختصاص دهید، به عنوان مثال، تمرین را شروع کنید یا چراغ قوه را روشن کنید. یک راه حل سازش برای کاربرانی که ممکن است از ساعت گارمین به اپل واچ سوئیچ کنند، اما برای دارندگان مدل های دیگر اپل واچ، این چیز جدیدی است.با توجه به این واقعیت که Apple Watch Ultra دارای مواد درجه یک است و برای ورزش های فعال طراحی شده است، جای تعجب نیست که این ساعت همچنین دارای حفاظت IP6X گرد و غبار، حفاظت از آب WR100 و گواهی MIL-STD 810H است.

اولترا اپل واچ

صفحه نمایش ساعت اولترا اپل واچ

این ساعت دارای صفحه نمایش نسبتا بزرگ 1.92 اینچی LTPO OLED با وضوح 502×410 پیکسل و حداکثر روشنایی 2000 نیت است. مانند سایر مدل های اپل واچ، به جز نسخه SE، نمایشگر همیشه روشن می ماند و برای صرفه جویی در مصرف باتری، روشنایی و نرخ تازه سازی را کاهش می دهد.با بدنه بزرگ‌تر 49 میلی‌متری، اپل توانست باتری بزرگ‌تری را در خود جای دهد. اپل واچ اولترا تا 36 ساعت با یک بار شارژ دوام می آورد و با تنظیم جدید کم مصرف، عمر باتری می تواند تا 60 ساعت برای ماجراجویی چند روزه دوام بیاورد. باتری به اندازه کافی دوام می آورد تا کاربران بتوانند یک مسابقه سه گانه طولانی را که شامل شنای 2.4 مایلی، دوچرخه سواری 112 مایلی و ماراتن کامل 26.2 مایلی است، انجام دهند.

بدون اغراق، این یکی از بهترین صفحه نمایش هایی است که می توانید در یک ساعت هوشمند پیدا کنید. دارای تصویر واضح (338ppi)، سیاهی عمیق و زاویه دید عالی است و حتی در نور بسیار روشن نیز اطلاعات را به خوبی نمایش می دهد. یعنی اصولاً در هر شرایطی کاربر مشکلی برای خواندن صفحه نمایش اپل واچ اولترا نخواهد داشت.حداکثر روشنایی بالا همچنین به شما این امکان را می دهد که از صفحه نمایش Apple Watch Ultra به عنوان چراغ قوه استفاده کنید، به سادگی پر از نور سفید است. و شایان ذکر است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

ساعت اولترا اپل واچ

سرعت و اتصال اولترا اپل واچ

اپل واچ اولترا بر اساس پردازنده جدید 2 هسته ای 64 بیتی Apple S8 ساخته شده است که البته بهتر از نسل قبلی خود است. با این حال، من حتی در مقایسه با Apple Watch SE 2020 که بر روی تراشه S5 اجرا می شود و کار بسیار خوبی انجام می دهد، متوجه افزایش سرعت قابل توجهی نشدم. به نظر می رسد که سازنده به حد مجاز رسیده است و پس از آن هنوز افزایش قدرت پردازنده بی معنی است زیرا محدوده وظایف ساعت های هوشمند در سال های اخیر به سختی تغییر کرده است.

سه میکروفون داخلی برای بهبود کیفیت صدا وجود دارد و یک الگوریتم شکل‌دهی پرتو صدا را ضبط می‌کند و در عین حال صداهای پس‌زمینه محیط را کاهش می‌دهد، حتی زمانی که در فضای باز پر سر و صدا است. یک آژیر 86 دسی بل برای کمک در صورت نیاز با دو الگوی SOS در دسترس است.

اپل واچ اولترا دارای GPS با فرکانس دوگانه است که فرکانس های L1 و L5 را ادغام می کند، به علاوه دارای الگوریتم های موقعیت یابی جدید است. این ساعت دقیق ترین GPS را در میان هر ساعت اپل ارائه می دهد، به این معنی که اطلاعات دقیق مسافت، سرعت و مسیر را برای تمرین و رقابت نیز ارائه می دهد.

اولترا اپل واچ

برای ورزش‌های آبی، اپل واچ اولترا می‌تواند کایت‌ سرفینگ، ویک ‌برد و غواصی تفریحی را تحمل کند، فعالیت‌هایی که برای مدل‌های استاندارد اپل واچ توصیه نمی‌شوند. Apple Watch Ultra دارای گواهینامه WR100 و EN 13319 است که یک استاندارد بین المللی شناخته شده برای لوازم جانبی غواصی است. هنگامی که اپل واچ اولترا برای غواصی استفاده می شود، دارای عمق سنج و یک برنامه عمق اختصاصی است که عمق فعلی، دمای آب (با استفاده از سنسور دمای جدید)، مدت زمان زیر آب و حداکثر عمق به دست آمده را نمایش می دهد.

اپل یک صفحه ساعت ویژه Wayfinder را برای Apple Watch Ultra طراحی کرد که دارای قطب نما داخلی و فضایی برای حداکثر هشت عارضه می باشد. صفحه ساعت را می توان برای کوه، اقیانوس یا مسیر سفارشی کرد و در شب برای دید بهتر قرمز می شود. اپل واچ اولترا از نقاط راه قطب‌نما برای علامت‌گذاری مکان یا نقطه مورد نظر پشتیبانی می‌کند، و یک ویژگی Backtrack از GPS برای ایجاد مسیری برای نشان دادن جایی که کاربر در آن بوده است، استفاده می‌کند و برای بازیابی مراحل در صورت گم شدن مفید است.

علاوه بر ویژگی‌هایی که برای کاوش و ماجراجویی طراحی شده‌اند، اپل واچ اولترا تمامی عملکردهای موجود در اپل واچ سری 8 را دارد. ضربان قلب را کنترل می‌کند، خواب را ردیابی می‌کند، می‌تواند ECG را خوانش کند، اکسیژن خون را کنترل می‌کند و همه موارد مشابه را ارائه می‌دهد. گزینه های ردیابی تناسب اندام همه مدل‌های Apple Watch Ultra دارای اتصال سلولی هستند و برای دسترسی به همه عملکردها به یک برنامه سلولی نیاز است. علاوه بر این دارای همان سنسور دمای سری 8 است که دمای آب را اندازه گیری می کند اما برای برنامه ریزی باروری زنان نیز استفاده می شود. ردیابی چرخه را بهبود می بخشد و می تواند تخمک گذاری گذشته نگر را ارائه دهد.

Apple Watch Ultra

سایر ویژگی های Apple Watch Ultra

در اپل واچ اولترا سنسورهای حرکتی وجود دارد که تشخیص تصادف را فعال می‌کند و در صورت تصادف شدید به خدمات اورژانس هشدار می‌دهد. هنگامی که خرابی تشخیص داده می شود، اپل واچ با کاربر چک می کند و اگر پس از شمارش معکوس 10 ثانیه ای پاسخی دریافت نکرد، به طور خودکار خدمات اضطراری را شماره گیری می کند.

سه باند جدید متمرکز بر ورزش برای اپل واچ اولترا موجود است که شامل Trail Loop، Alpine Loop و Ocean Band می‌شود، به‌علاوه باندهای قدیمی‌تر که برای ساعت‌های 44 و 45 میلی‌متری اپل طراحی شده‌اند، متناسب با مدل جدید. بند تریل لوپ نازک ترین بند اپل واچ تا به امروز است، در حالی که حلقه آلپاین دارای نخ با استحکام بالا و طراحی بافته شده برای دوام است. Ocean Band مخصوص ورزش‌های آبی شدید است و دارای فلوئوروالاستومر انعطاف‌پذیر است که می‌تواند روی لباس مرطوب کشیده شود.

اپل در سپتامبر 2022 اپل واچ اولترا را معرفی کرد، نسخه ای پیشرفته از اپل واچ که سال هاست در حال توسعه است. اپل واچ اولترا که برای رقابت با ساعت‌های هوشمند متمرکز بر تناسب اندام گران‌تر از شرکت‌هایی مانند گارمین طراحی شده است، برای علاقه‌مندان به ورزش و ورزشکارانی طراحی شده است که به عمر باتری بیشتر و عملکرد ورزشی خاص دستگاه‌های خود نیاز دارند.

ساعت هوشمند اپل واچ اولترا

به طور کلی، این کیت در کنار ساعت‌های قبلی اپل، واقعا یک کیت قوی می باشد. با این حال، در کنار امثال سیکو یا تودور، هنوز هم مانند یک کامپیوتر کوچک به نظر می رسد. شکننده می دانم که حرکات نیز می توانند چیزهای شکننده ای باشند، اما از نظر ذهنی این یک مانع با اندازه متفاوت است. با این اوصاف، من برای بیرون آوردن آن در طبیعت و ایجاد مقداری خراش روی آن دریغ نمی‌کنم، مگر اینکه در شرایط اضطراری Breitling باشید، می‌تواند شما را به مراتب مؤثرتر از هر چیز دیگری از یک پارازیت احتمالی خلاص کند.

این باعث می‌شود اپل واچ اولترا به یک همراه تجربه عالی تبدیل شود، مانند یک لندروور قدیمی، اما دیجیتالی‌تر از آنالوگ. این ساعتی نیست که شما را وادار به فروش کلکسیون خود کند،اما من این ساعت را به عنوان ساعتی می بینم که از روی پل می گذرد تا علاقه مندان را به طور موثرتر از هر زمان دیگری قبل از آن تماشا کند.

نظرات بازدیدکنندگان