گوشی گلکسی S23 اولترا معرفی شد

گوشی گلکسی S23 اولترا معرفی شد

گوشی گلکسی S23 اولترا معرفی شد

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا باید برترین مدل از سری گلکسی اس 23 آینده سامسونگ باشد، حداقل طبق همه شایعاتی که تا کنون در مورد این مدل آینده شنیده ایم.
این به معنای تلفنی است که جایگزین گلکسی اس 22 اولترا فعلی می شود، که در مقایسه با گوشی های قبلی گلکسی اس اولترا، با ترکیب آرایه دوربین مدل های قبلی با قلم داخلی سری گلکسی نوت، ارتقای بزرگی ارائه می کرد. به نظر می‌رسد که گلکسی اس 23 اولترا از چند جهت بر این اساس استوار است، به ویژه با دوربین اصلی که به نوعی با 200 مگاپیکسل شایعه شده است و به‌روزرسانی سنتی چیپست سالانه برای عملکرد و کارایی بیشتر انرژی.

گوشی گلکسی S23 اولترا

طراحی و نمایشگر Galaxy S23 Ultra سامسونگ

اگر گلکسی اس 23 اولترا به همان اندازه که شایعات می گویند در حال تغییر باشد، احتمالا طراحی تقریبا مشابه گلکسی اس 22 اولترا با گوشه های مربعی، صفحه نمایش منحنی و دوربین های تعبیه شده جداگانه در پشت را خواهیم دید. این همچنین به معنای یک قلم S تعبیه‌ شده دیگر برای نیازهای Doodling شما است که یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های S22 Ultra است.این بدان معنا نیست که هیچ تغییر احتمالی وجود ندارد. شنیده‌ایم که S23 Ultra ممکن است کمی طولانی‌تر و عریض‌تر از S22 Ultra باشد و همچنین سنگین‌تر باشد، اگرچه تنها صدم میلی‌متر و کسری از اونس است، بنابراین بعید است که متوجه شوید. نمایشگر و کناره‌ها نیز ممکن است صاف‌تر باشند، که ممکن است کاربرانی را که دوست ندارند روی صفحه‌نمایش‌های خمیده ضربه بزنند یا بنویسند، خوشحال کند.


اولین رندرهای فاش شده (و همچنین یک مورد مشابه) نشان می دهد که OnLeaks در حال کار با SmartPrix یک ویدیوی 360 درجه از Galaxy S23 Ultra به رنگ مشکی منتشر کرده است. بر اساس طرح‌های CAD فاش شده، رندرها چندان متفاوت از Galaxy S22 Ultra به نظر نمی‌رسند، به‌علاوه، افشاگر قابل اعتماد Ice Universe گفته است که برخی از تغییراتی که در رندرها ظاهر می‌شوند ممکن است منعکس کننده S23 Ultra واقعی نباشند. دوربین‌ها ممکن است برای جلوگیری از خراشیدگی، اطراف فلزی بزرگ‌تری داشته باشند.

گوشی Galaxy S23 Ultra

از آن زمان، ما تصاویر لو رفته از واحدهای ساختگی احتمالی را دیدیم. در حالی که این واحدهای ساختگی را می‌توان از تصاویر CAD که برای طراحی کیس‌های لو رفته مورد استفاده قرار می‌گرفت، ایجاد کرد، اما هنوز هم می‌توانند تا حد زیادی دقیق باشند، زیرا سازندگان کیس می‌خواهند واحدهایی را بر اساس طرح‌هایی تولید کنند که مطمئن هستند دقیق هستند. اگر این واحدهای ساختگی دقیق هستند، انتظار تغییرات گسترده در طراحی S23 Ultra نسبت به S22 Ultra را نداشته باشید. ممکن است هنوز برخی از حاشیه های ضخیم تر وجود داشته باشد، اما در غیر این صورت، تا حد زیادی یکسان به نظر می رسد.همچنین، افشاکننده Ice Universe ادعا کرده است که نمایشگر جدیدی برای S23 Ultra وجود خواهد داشت. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه در زمان عرضه S23 Ultra، این صفحه نمایش روشن ترین نمایشگر گوشی هوشمند موجود در بازار خواهد بود. حداقل روشنایی صفحه نمایش 2100 نیت است که به طور قابل توجهی از Samsung Galaxy S22 Ultra و حتی iPhone 14 Pro Max روشن تر است.در حالی که بهبود پنل 6.8 اینچی QHD AMOLED بسیار روشن و نرخ تازه سازی LTPO 120 هرتز کاملاً متغیر آن دشوار است، شاید سامسونگ صفحه نمایش روشن تر یا کارآمدتری داشته باشد که آماده تعویض به عنوان به روز رسانی خوش آمدید است.

صفحه نمایش ممکن است ویژگی دیگری نیز ارتقا یابد. به گفته افشاکننده توییتر RGcloudS، کل سری S23 می تواند یک خواننده اثر انگشت ارتقا یافته داشته باشد. این جدیدترین اثر انگشت خوان کوالکام 3D Sonic Max است که رد پای آن 17 برابر بزرگتر از ردیاب های اثر انگشت فعلی موجود در صفحه نمایش سامسونگ است. حتی می تواند امکان اسکن چندین اثر انگشت را به طور همزمان فراهم کند.متأسفانه، این احتمال وجود دارد که این مدل از حاشیه‌های ضخیم‌تر (اما بدون افزایش اندازه نمایشگر) که برای S23 معمولی شایعه شده است، رنج ببرد. شاید این می تواند افزایش اندک اندازه بدنه را توضیح دهد، اگرچه از آنجایی که S23 و S23 Plus معمولی به جای نمایشگرهای خمیده، صفحه نمایش تخت دارند، شاید برای Ultra صدق نکند.از همه ظاهر، Galaxy S23 Ultra می تواند لبه های مربعی بیشتری نسبت به Galaxy S22 Ultra داشته باشد. اما به نظر می رسد که سامسونگ تا حد زیادی طراحی آزمایش شده و واقعی گلکسی نوت را حفظ خواهد کرد.

گوشی گلکسی s23


برای انتخاب رنگ، به نظر می رسد بر اساس شایعات رنگی گلکسی اس 23، از جمله گزینه های بالقوه گلکسی اس 23 اولترا، حداقل 4 رنگ در اختیار داریم. ظاهراً رنگ‌های بژ، مشکی، سبز و صورتی روشن خواهند بود که در هر سه مدل خانواده S23 موجود خواهند بود. به نظر می رسد نشت رنگ های S Pen نشان می دهد که رنگ های کرم، سبز، اسطوخودوس و مشکی فانتوم خواهد بود. اگر صورتی روشن اسطوخودوس باشد و بژ کرم است، احتمال اینکه این ترکیب رنگی S23 Ultra باشد، افزایش می یابد.

دوربین های سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

ما همچنان باید چهار دوربین را در پشت S23 Ultra ببینیم، به جز یک تغییر عمده. ظاهراً یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی (که منابع متعدد ادعا می‌کنند) حتی با وضوح بالاتر از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 22 اولترا نیز وجود خواهد داشت. ظاهراً این قابلیت عکس‌های 200 مگاپیکسلی، 50 مگاپیکسلی یا 12.5 مگاپیکسلی را دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که جزئیات بیشتری یا روشنایی و رنگ بیشتری را در عکس‌های خود انتخاب کنند.

در یک خبر بهتر، IU از آن زمان گفته است که دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی S23 Ultra می‌تواند در گرفتن عکس‌هایی در نور کم بسیار بهتر از حد انتظار باشد. در واقع افشاکننده ادعا می‌کند که دوربین 200 مگاپیکسلی اولترا گلکسی اس 23 بزرگترین جهش در عکاسی در 5 سال اخیر خواهد بود. ستایش زیاد مخصوصا برای حالت شب است که ظاهراً می تواند "در محیطی تقریباً بدون نور، عکاسی 5 ثانیه ای S23 Ultra بسیار بهتر از S22 Ultra 6 ثانیه ای است، نه تنها روشن تر، بلکه کیفیت تصویر به طور قابل توجهی بهبود یافته است. گلکسی اس 22 اولترا قبلاً یک تلفن دوربین با قابلیت عکاسی در شب بود، بنابراین هر گونه ارتقاء در بالا به نظر می‌رسد که تصاویر عالی را چه در نور و چه در سایه ایجاد کند. در واقع، این می تواند یکی از چندین راه باشد که گلکسی اس 23 اولترا می تواند آیفون 14 پرو مکس را شکست دهد (در تب جدید باز می شود).

گلکسی اس 23 اولترا

بر اساس اطلاعات فاش کننده معتبر Ice Universe (در برگه جدید باز می شود)، سنسور 200 مگاپیکسلی در Galaxy S23 Ultra دارای پیکسل 0.6 میکرومتری در یک سنسور 1/1.3 اینچی با دیافراگم بسیار وسیع f/1.7 خواهد بود. این مشخصات با ISOCELL مطابقت ندارد. سنسور HP1 یا HP3، به این معنی که به خوبی می تواند ISOCELL HPX باشد که در Samsung Galaxy S23 Ultra شاهد آن هستیم و Ice Universe تصویری را به اشتراک گذاشته است که ظاهرا اولین تصویر 200 مگاپیکسلی است که در Samsung Galaxy S23 Ultra گرفته شده است. این قانع‌کننده‌ترین تصویر نیست، اما ما آزمایشی را دریافت می‌کنیم که چگونه پیکسل‌های اضافی در مقایسه با دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 22 اولترا، وقتی با بزرگنمایی 16 برابری به آن نگاه می‌شود، تصویر کلی شکل‌دهنده‌ای را ارائه می‌دهند. به این ترتیب، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Galaxy S23 Ultra عکس‌های بسیار دقیق و واضحی ارائه دهد، البته اگر واقعاً از دوربین 200 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

اما در یک نمونه عکس بعدی، Ice Universe اشاره می‌کند که HDR در گلکسی S23 Ultra، اگرچه بهتر از S22 Ultra قبلی است، اما نمی‌تواند با پیکسل 7 پرو مطابقت داشته باشد. جالب خواهد بود که ببینیم این موضوع چگونه بر عکس‌های ما در آزمایش تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه برجستگی‌ها و سایه‌هایی که HDR روی آنها تمرکز می‌کند.چیزی که شایعه‌ای برای تغییر وجود ندارد، دوربین‌های تله‌فوتو هستند که طبق یک منبع، هر دو دارای سنسورهای 10 مگاپیکسلی مانند قبل خواهند بود و احتمالاً همان بزرگ‌نمایی اپتیکال 3x و 10x را نیز خواهند داشت.علاوه بر این، انتظار داریم یک بار دیگر دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی را ببینیم که در مرکز بالای نمایشگر تعبیه شده است. اما این امکان وجود دارد که با همان دوربین 12 مگاپیکسلی که برای مدل‌های معمولی و پلاس استفاده می‌شود، جایگزین شود. رزولوشن پایین‌تر ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، اما اگر پیشرفت‌هایی در سایر زمینه‌ها داشته باشد، ما همچنان خوشحال خواهیم بود.

در حالی که به نظر می رسد تنها یکی از مجموع پنج دوربین در حال ارتقاء اساسی است، امیدواریم سامسونگ بهبودهای نرم افزاری یا حالت های دوربین جدیدی را برای نمایش در زمان عرضه داشته باشد که به سری S23 کمک می کند تا جایگاهی را در صفحه بهترین دوربین تلفن های ما کسب کنند.در بخش ویدیو، طیف گلکسی S23 به حالت جدید 30 فریم در ثانیه برای فیلمبرداری 8K مجهز شده است. در حالی که ضبط ویدیوی 8K ممکن است برای اکثر افراد بیش از حد به نظر برسد، برای سازندگان محتوا می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری را هنگام ویرایش ویدیوها فراهم کند. و یک حالت جدید 30 فریم در ثانیه می تواند گزینه نرخ فریم را بدون فشار دادن به 60 فریم در ثانیه ارائه دهد، که برخی ممکن است هنگام نمایش روی صفحه آن را کمی عجیب ببینند.

لکسی S23 Ultra

عملکرد سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا و اسنپدراگون 8 نسل 2

سامسونگ معمولا گوشی‌های گلکسی اس خود را با تراشه‌های کوالکام در ایالات متحده تامین می‌کند، اما تراشه‌های اگزینوس خود را در سایر نقاط جهان. این بدان معناست که اسنپدراگون 8 نسل 2 که اکنون رسمی است به اگزینوس 2300 در قلب گلکسی اس 23 اولترا خواهد پیوست.

به نظر می رسد شایعات نمی توانند در مورد آنچه اتفاق می افتد تصمیم بگیرند. برخی گفته اند که فعلاً شاهد ادامه این ترکیب از تراشه ها خواهیم بود، در حالی که برخی دیگر گفته اند کوالکام تراشه های اسنپدراگون را برای مدل های S23 در سرتاسر جهان عرضه خواهد کرد. این خبر بسیار خوبی برای خریداران اروپایی خواهد بود، زیرا اغلب گوشی های دارای تراشه اسنپدراگون نسبت به همتایان اگزینوس خود برتری دارند. و شایعه‌ای جدیدتر وجود دارد مبنی بر اینکه طیف گلکسی اس 23 نسخه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2 را دریافت می‌کند که به ایده یک تراشه برای همه مناطق و همچنین عملکرد بهتر گوشی‌های سامسونگ اعتبار بیشتری می‌دهد.

ما اسنپدراگون 8 نسل 2 را بنچمارک کرده‌ایم و قطعا یک چیپست قابل توجه است. در تست‌هایی که ما انجام دادیم، یک دستگاه آزمایشی مجهز به کوالکام در بیشتر مواقع آیفون 14 با قدرت A15 Bionic را از آن خود کرد. با این حال، iPhone 14 Pro Max و چیپست A16 Bionic آن جلوتر از آنچه در تست Geekbench از Snapdragon 8 Bench 2 در تست Geekbench مشاهده کردیم، به پایان می رسد.با این حال، اسنپدراگون 8 نسل 2 واقعاً در تست های گرافیکی برتر است و حتی از A16 Bionic نیز بالاتر است. با فرض اینکه از جدیدترین سیلیکون کوالکام استفاده می کند، این نوید خوبی برای عملکرد سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا است.بسیاری از مشخصات فوق با افشای مشخصات بزرگ سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، که جزئیات چیپست، سرعت کلاک پردازنده، گزینه های رم 8 و 12 گیگابایتی و موارد دیگر را شرح می داد، وزن بیشتری پیدا کردند.

گلکسی اس 23 اولترا

یک نکته جالب این است که به نظر می رسد سامسونگ با حافظه داخلی خود سخاوتمندتر است و ارقام اولیه TENAA حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی را نشان می دهد. برای مقایسه، Galaxy S22 Ultra و iPhone 14 Pro Max از 128 گیگابایت شروع می‌شوند.تمام این عملکرد به معنای گرما است که گلکسی S23 باید با مکانیزم های خنک کننده داخلی آن را از بین ببرد. به گفته یک منبع، گلکسی اس 23 اولترا مانند گلکسی اس 22 اولترا از سیستم خنک کننده محفظه بخار پر چربی بهره می برد، در حالی که گلکسی اس 23 پلاس از سیستم لوله حرارتی پایین تری بهره می برد. در همین حال، گلکسی S22 چیزی فراتر از چسب حرارتی معمولی و نوار گرافیتی که در همه گوشی‌های هوشمند ممتاز می‌بینیم، نخواهد داشت.

باتری و شارژ Samsung Galaxy S23 Ultra

برای تامین انرژی گلکسی اس 23 اولترا، سامسونگ ظاهرا از همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که در گلکسی اس 22 اولترا دیدیم (اکنون گلکسی کلاب و Ice Universe ادعا می کنند). در حالی که مقداری ظرفیت اضافی خوب بود، این اندازه باتری برای گوشی‌های اندرویدی بزرگ مناسب است، بنابراین امیدواریم سامسونگ بتواند عمر باتری S23 Ultra را کمی کاهش دهد. در حالی که S22 Ultra در تست باتری سفارشی ما نتیجه مناسبی داشت، آیفون 14 پرو مکس بیشتر دوام آورد.

صحبت از عمر باتری، یک حالت عملکرد "سبک" جدید برای محدوده گلکسی S23 سامسونگ معرفی شده است. گزارش شده است که این حالت عملکرد پردازنده را کاهش می دهد تا نه تنها از مکیدن آب اضافی الکتریکی جلوگیری کند، بلکه خنک تر نیز نگه می دارد و در نتیجه به افزایش عمر باتری کلی کمک می کند. بنابراین امیدواریم شاهد ماندگاری گلکسی اس 23 اولترا نسبت به نسل قبلی خود باشیم.

Samsung Galaxy S23 Ultra

طراحی جدید چیپست Snapdragon 8 Gen 2 که شایعه شده برای سری S23 نیز ممکن است به کارایی کمک کند، به خصوص در مقایسه با مدل های Exynos Galaxy S22.

شایعات هیچ تغییری در سرعت شارژ برای S23 Ultra پیش‌بینی نمی‌کنند، به این معنی که حداکثر 45 وات را که Galaxy S22 Ultra داشت حفظ می‌کند. شارژر 45 واتی خود سامسونگ توانست S22 Ultra را در نیم ساعت به 67 درصد برساند که در مقایسه با استانداردهای شارژ 65 واتی و بالاتر که توسط رقبایی مانند OnePlus استفاده می‌شود، خوب است اما فوق‌العاده نیست.

نظرات بازدیدکنندگان